luni, 27 februarie 2012

Google isi modifica Privacy Policy

 Google isi modifica Privacy Policy
Google isi modifica Privacy Policy Fara nicio o legatura cu Ziua Martisorului, incepind ce 1 martie 2012, Google isi va modifica Privacy Policy, precum si Terms of Service. Astea, pe romaneste ar insemna Politica de confidentialitate, respectiv Termenii si conditiile. Anuntul oficial a fost publicat pe 24 ianuarie 2012, pe blogul oficial al Google. De ce aceasta schimbare, argumentele in favoarea ei, ce anume se schimba, ce nu se schimba si asigurarile date de Google.

Privacy Policy în română
Terms of Service în română

De ce această schimbare?

Pentru că aveau peste 70 de formulare pentru produsele lor și erau greu de gestionat separat. Mai nou, Privacy Policy-ul care intră în vigoare de la 1 martie reușește să comaseze cam 60 dintre ele într-un document unic. Rămîn separate convenţiile pentru cîteva produse precum Google Chrome, Chrome OS, Google Books și Google Wallet (o aplicaţie care implică epayment, deci se supune unor reguli mai stricte).

Argumentele

Evident, este de așteptat ca un Privacy Policy unic – mai inteligibil, mai scurt și mai clar  decît cele de pînă acum – să fie citit de mai multă lume. Nu este niciun secret că un procent foarte restrîns de utilizatori citesc în întregime toate contractele online în momentul în care își crează un cont sau se înscriu la un serviciu online, fie el Google sau altul.

În al doilea rînd, Google susţine că servicile sale vor fi mult optimizate dacă vor sincroniza datele despre un utilizator colectate de prin toate serviciile sale. Cităm:

What does this mean in practice? The main change is for users with Google Accounts. Our new Privacy Policy makes clear that, if you’re signed in, we may combine information you’ve provided from one service with information from other services. In short, we’ll treat you as a single user across all our products, which will mean a simpler, more intuitive Google experience.

Care va să zică, dacă adună într-un singur loc informaţiile despre tine împrăștiate prin diferite locuri, vor putea să știe mult mai sigur ce vrei să cauţi atunci cînd dai search după “apple”. Fructul sau compania? După “jaguar” cauţi mașina sau animalul? Google argumentează că, dacă sincronizează datele tale din Calendar cu Location sau Maps, îţi vor sugera cu o acurateţe mai mare informaţii despre traficul din zona pe care o tranzitezi. De asemenea, promit să-ţi livreze ad-uri mult mai relevante, nu că asta ar fi fost o cerinţă cerută de prea mulţi utilizatori :)

Ce anume se schimbă

Dacă nu e deja clar, iată un citat relevant din anunţul oficial:
The main change is for users with Google Accounts. Our new Privacy Policy makes clear that, if you’re signed in, we may combine information you’ve provided from one service with information from other services. In short, we’ll treat you as a single user across all our products, which will mean a simpler, more intuitive Google experience.

Evident, odată cu Privacy Policy se schimbă și Terms of Service, comasînd condiţiile cu care trebuie să fii de acord dacă folosești serviciile Google. După momentul 1 martie, cei care vor continua să folosească aceste servicii se presupune că vor fi fost de acord cu schimbările. Cei care nu sînt de acord se presupune că vor abandona utilizarea acestora.

Celelalte momente în care Google și-a mai modificat Privacy Policy au fost următoarele: 3 octombrie 2010 (e încă în vigoare), 11 martie 2009, 27 ianuarie 2009 și 7 august 2008.

Ce nu se schimbă

Cei de la Google promit (în continuare) să nu vîndă datele despre tine sau să le paseze unui terţ neagreat sau care nu are o hotărîre judecătoarească în acest sens. We don’t sell your personal information, nor do we share it externally without your permission except in very limited circumstances like a valid court order.

Te mai asigură că oricînd poţi să-ţi faci bagajele (datele de orice fel colectate) și să migrezi spre alt serviciu datorită lui DataLiberation. Acesta este o platformă afiliată Google care te ajută/învaţă cum să-ţi muţi datele din orice produs Google în altă parte. Să ţi le “eliberezi”, așa cum îi spune și numele. Motto-ul lor este Users should be able to control the data they store in any of Google’s products. Our team goal is to make it easier to move data in and out. Așadar poţi să-ţi exporţi cu ajutorul lor datele adunate în: Buzz, Contacts, Google Stream, Picasa, Analytics, Apps, Blogger, Bookmarks, Calendar, Docs, Latitude, Maps etc.

Google ne asigură în continuare de transparenţă. Merită alocate 10-20 de minute pentru a parcurge, totuși, noua Politică de confidenţialitate, chiar și numai pentru a ne reaminti niște instrumente utile existente deja în contul de Google. Unul dintre ele e Dashboard-ul. Acesta îţi permite să controlezi ce tipuri de informaţii sînt asociate contului tău. Practic, ce se vede pe internet despre tine prin Google. Alt instrument este Ads Preferences, din care poţi alege ce tipuri de anunţuri/reclame să primești și ce anume să nu primești. (?i se oferă și posibilitatea Opt out, asta neînsemnînd că nu vei mai primi deloc anunţuri. Ci că Google nu va mai utiliza informaţii suplimentare pentru a personaliza aceste anunţuri în Google Search și Gmail.)



Autor: hotnews.ro
Sursa: economie.hotnews.ro  Vineri, 24 Februarie 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu