vineri, 16 martie 2012

Cum au blocat ROMÂNII de la Bitdefender un atac informatic al HACKERILOR CHINEZI asupra oficialilor ARMATEI AMERICANE

 Cum au blocat ROMÂNII de la Bitdefender un atac informatic al HACKERILOR CHINEZI asupra oficialilor ARMATEI AMERICANE
Cum au blocat ROMÂNII de la Bitdefender un atac informatic al HACKERILOR CHINEZI asupra oficialilor ARMATEI AMERICANE Bitdefender, compania românească specializată în soluţii antivirus, a reușit să anticipeze și să blocheze un atac informatic lansat de un grup de hackeri din China asupra computerelor unor oficiali din cadrul armatei americane.
Practic, hackerii au încercat să obţine informaţii despre situaţia militară din Iran prin intermediul unor e-mail-uri de tip spam care, odată accesate de către destinatari permiteau accesul pe computerele acestora, ne-au explicat reprezentanţii companiei.
"Dacă de obicei o campanie spam vine într-un număr semnificativ de mesaje, această campanie a ajuns la foarte puţine victime, ceea ce ne face să credem că victimele au fost alese cu atenţie. Practic, putem vorbi despre atacuri targetate", a declarat pentru gândul Andrei Taflan, global PR coordinator Bitdefender.
Astfel de atacuri, numite campanii "spear-fishing" tocmai pentru că anumite victime, sunt periculoase deoarece hackerii "pot pune mâna pe informaţii confidenţiale catalogate ca fiind secret de stat, pot compromite securitatea operaţiunilor din zonă sau pot expune alţi oficiali", ne-a explicat Taflan.
Cum au reușit experţii Bitdefender să blocheze atacul
Experţii Bitdefender au reușit să blocheze atacul hackerilor chinezi deoarece acesta a fost similar altor încerceri de a compromite sistemul de securitate al armatei Statelor Unite, fiind astfel anticipat din timp de specialiști.
Pentru a bloca campaniile spear-fishing, experţii Bitdefender au "introdus semnături în produsul de antivirus și în soluţiile proprii anti-spam pentru a bloca respectivele mesaje înainte de a ajunge la ţintă", au precizat reprezentanţii companiei. Pentru a se asigura că persoanele care folosesc alte soluţii de securitate nu cad victime acestor atacuri, compania a cooperat cu alţi producători de antiviruși pentru a implementa filtrele respective.
Reprezentanţii Bitdefender ne-au confirmat faptul că "oferă servicii de securitate deopotrivă pentru utilizatori și pentru clienţi guvernamentali", însă nu au dorit să comenteze asupra unor eventuale contracte încheiate cu guvernul sau armata Statelor Unite.
"Da, analiștii noștri colaborează cu autorităţile române pentru identificarea și analizarea atacurilor informatice care pun în pericol utilizatorii din România", a mai adăugat Taflan.
Bitdefender are peste 400 de milioane de clienţi
Compania românească a fost fondată în 2001 de soţii Măriuca și Florin Talpeș și are în prezent peste 400 de milioane de clienţi la nivel global precum și sedii în România, Statele Unite, Spania, Germania și Marea Britanie
În 2010, Bitdefender a avut o cifră de afaceri de peste 29 de milioane de euro, în creștere cu 17% faţă de anul precedent, însă reprezentanţii companiei susţin că veniturile sale ar fi mult mari în condiţiile în care doar 5% din cifra de afaceri ar fi generată pe piaţa din România, scrie Ziarul Financiar . În 2010, producătorul de software a avut circa 380 de angajaţi la nivel naţional și un profit de peste 240.000 de euro, potrivit celor mai recente date ale Ministerului Finanţelor Publice.
La începutul anului 2010, Talpeș a vândut circa 7% dintre acţiunile companiei unui grup de șapte investitori români și americani, printre care și Horia Manda, managing director Axxess Capital, companie ce administrează mai multe fonduri de investiţii (Romanian-American Enterprise Fund, Balkan Accession Fund și Emerging Europe Accession Fund), potrivit ZF. La vremea aceea, compania a fost evaluată la circa 100 de milioane de dolari astfel că vânzarea pachetului minoritar a adus încasări de 7 milioane de dolari (4,8 milioane de euro). Florin Talpeș, CEO-ul companiei, a precizat că Bitdefender este practic "un holding olandez cu acţionari românie".
Listarea la la bursă și obiectivele pentru 2012
Anul trecut, Bitdefender a investit peste un milion de euro în procesul de rebranding. Noul logo, o imagine stilizată a lupului dacic, și noul slogan "Awake" (treaz n.r.) au fost lansate la București, la jumătatea lunii septembrie.
Compania urma să fie listată, în 2012, la bursă, însă Talpeș a anunţat la sfârșitul anului trecut că decizia a fost amânată. "Vom ieși pe Bursă când compania va avea o valoare consistentă și luăm în considerare atât Bursa de la București, cât și bursele internaţionale", a declarat Talpeș, citat de ZF.
În 2012, compania și-a propus să-și mărească numărul de utilizatori cu 100 de milioane și să continue dezvoltarea de soluţii de securitate informatică pentru reţelele de socializare Twitter și Facebook, pe care reprezentanţii Bitdefender le considere motoare de creștere a afacerilor în acest an.

Autor: Gandul.info
Sursa: www.gandul.info  Vineri, 16 Martie 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu