10 lucruri importante
Acasă 10 lucruri importante
Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii:
1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine.
2.
Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul
actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite
condiţii de încetare a furnizării serviciilor.
3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat. 4. Completează cererea de portare (formularul-tip), pe care o poţi obţine fie aici, fie de la una dintre reprezentanţele furnizorului la care vrei să devii abonat. 5. Fii atent atunci când completezi cererea. Dacă datele nu sunt corecte sau complete, sistemul o va respinge. 6. Depune cererea de portare la reprezentanţa de unde ai obţinut formularul sau sună la Serviciul Relaţii Clienţi al furnizorului la care vrei să te muţi pentru a afla unde se poate depune cererea de portare (în cazul în care ai descărcat-o de pe site). 7. De regulă, cererea tip trebuie depusă la operatorul spre care vrei să portezi numărul împreună cu o copie după actul de identitate şi o copie după ultima factură emisă de furnizorul donor. Dacă trimiţi pe altcineva în locul tău, mai este nevoie şi de o procură sub semnătură privată în original. 8. Stabileşte împreună cu operatorul data la care vrei să se efectueze portarea – în condiţii normale 3 zile lucrătoare de la depunerea cererii, dar nu mai mult de 25 de zile lucrătoare. 9. Furnizorul la care vrei să devii abonat te va contacta pentru a te anunţa data exactă şi intervalul orar în care se va efectua portarea şi data când trebuie să mergi să semnezi contractul, în cazul în care nu l-ai semnat la depunerea cererii de portare. Serviciul va fi întrerupt pentru 3 sau 4 ore pentru ca furnizorul să poată opera portarea, timp în care nu vei putea da sau primi telefoane. Pentru portarea numerelor fixe, trebuie să fii acasă în intervalul stabilit cu furnizorul. Pentru portarea numerelor mobile, trebuie să mergi la una dintre reprezentanţele furnizorului la care vrei să devii abonat, pentru a ridica noua cartelă SIM, cu acelaşi număr de telefon, în cazul în care nu ţi-a fost înmânat la momentul depunerii cererii de portare. 10. Nu transmite cereri de portare către mai mulţi furnizori! Alege-l pe cel al cărui abonat vrei să devii şi adresează-i numai lui cererea de portare.
Informaţii
Acasă Cine te informează Informaţii
Companiile de telefonie trebuie să îţi ofere gratuit informaţii prin:
• serviciul de relaţii cu clienţii, • transmiterea informaţiilor în scris, la cerere, • pagina proprie de internet, • afişaj, la oficiile comerciale, a cererii de portare şi a procedurii de depunere şi de validare şi de anulare a cererii de portare. Pe toată durata procesului de portare, poţi să afli care este stadiul cererii tale de la furnizorul în reţeaua căruia pleci (furnizorul acceptor). În cazul în care întâlneşti orice dificultăţi pe parcursul procesului de portare, ne poţi contacta la numerele de telefon 0800 855 855 şi 0372 845 845, la e-mail relatii_cu_publicul@ancom.org.ro sau direct la sediul ANCOM din Str. Delea Nouă nr. 2, sector 3, Bucureşti.
Resurse media
Acasă Resurse media
Odată
cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează
un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a
evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit
faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către
un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor.
Semnalul
sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce
reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit
faţă de cel pe care îl ştia.
Unii
utilizatori nu ştiu despre această modalitate de a recunoaşte portarea
unui număr de telefon: fie nu au aflat de existenţa acestui semnal
sonor, fie nu cunosc semnificaţia semnalului atunci când îl aud.
Pentru a veni în ajutorul utilizatorilor, ANCOM derulează în perioada 15 septembrie – 15 noiembrie 2012 o campanie de informare a acestora cu privire la existenţa şi semnificaţia semnalului sonor.
Campania derulată de ANCOM constă în:
- difuzarea unor spoturi radio, care atrag atenţia asupra semnalului sonor şi semnificaţiei acestuia (Kiss FM, Europa FM şi Radio România Actualităţi).
Spot 1Spot 2Spot 3Spot 4Spot 5Spot 6Spot 7Spot 8
- afişarea în cadrul mai multor web site-uri, accesate frecvent, a unor bannere interactive, care oferă posibilitatea ascultării semnalului sonor şi care fac trimitere către site-ul www.portabilitate.ro pentru mai multe informaţii. - publicarea unor anunţuri text pe Facebook şi Google (Social Ads, Google Adwords) pentru a face cunoscută utilizatorilor semnificaţia semnalului sonor. - publicarea unei aplicaţii pe Facebook care permite utilizatorilor săi să îşi anunţe toţi prietenii că şi-au portat numărul de telefon.
sursa; trilulilu
_ |
|||
|
vineri, 12 octombrie 2012
Despre portabilitate
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu