luni, 24 octombrie 2011

Şase sfaturi ca SĂ NU TE PĂCĂLEŞTI, atunci când îţi cumperi anvelope de iarnă

Şase sfaturi ca SĂ NU TE PĂCĂLEŞTI, atunci când îţi cumperi anvelope de iarnă

de Loredana VOICULESCU Postat la: 23.10.2011 17:00 Ultima actualizare: 23.10.2011 19:21
Şase sfaturi ca să nu iei ţeapă, atunci când îţi cumperi o anvelopă de iarnă
La ce ar trebui să fie atenţi proprietarii de autovehicule atunci când vor să îşi cumpere anvelope de iarnă, de unde ar fi mai bine să achiziţioneze cauciucuri şi care sunt motivele pentru care anvelopele "la mâna a doua" ar trebui evitate sunt doar câteva dintre întrebările la care ne propunem să răspundem în continuare.
1. Atenţie la momentul achiziţiei

Furnizorii de anvelope de iarnă au tendinţa de a majora preţul cauciucurilor odată cu apropierea sezonului. Aceleaşi anvelope de iarnă cumpărate în luna august vor fi semnificativ mai ieftine, faţă de cazul în care sunt achiziţionate în cursul lunii octombrie, avertizează reprezentanţii service-urilor auto.
"În cazul anvelopelor auto preţul reflectă, de cele mai multe ori, calitatea produsului. Producătorii consacraţi în fabricarea anvelopelor investesc de mulţi ani în testarea produselor vândute, studiază comportamentul lor în diverse medii şi de la an la an îmbunătăţesc performanţele cauciucurilor. Sunt recomandaţi producătorii de anvelope de tradiţie", susţine Cristian Muntean, directorul Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI).
El consideră că producătorii auto pot recomanda clienţilor folosirea unei mărci de anvelope, iar acest lucru nu este ilegal, dar de cele mai multe ori, în spatele recomandării se ascund acorduri între producătorul auto şi furnizorul de anvelope care au la baza un interes comun, de ordin economic. În opinia specialiştilor, un producător auto poate face referire doar asupra dimensiunilor anvelopelor pentru o funcţionare optimă a autovehiculului construit de el.
2. Riscul achiziţiei de pe internet
Şoferii care cumpără anvelope de pe internet riscă să aibă probleme în ceea ce priveşte centrele-suport cărora clienţii se pot adresa pentru eventuale probleme privind garanţia produsului.
Recomandarea specialiştilor este ca anvelopele să fie cumpărate de la un centru specializat în vânzarea şi montarea de anvelope.
De obicei, centrele specializate în vânzarea anvelopelor asigură şi montajul acestora, de cele mai multe ori, cu titlu gratuit în cazul achiziţiei anvelopelor de la acestea. În plus, clientul are şi posibilitatea să îi contacteze în caz de probleme privind garanţia produselor.
3. Anvelopele reşapate, doar pentru circulaţia în oraş
Anvelopele reşapate reprezintă o alternativă mai ieftină decât cele noi, însă trebuie ţinut cont de faptul că ele au performanţe mai scăzute. Cauciucurile reşapate sunt în general recomandate pentru maşini cu performanţe mai reduse şi pentru o exploatare urbană.
4. De ce nu sunt recomandate anvelopele "second-hand"
Iată trei motive pentru care reprezentanţii service-urilor îi sfătuiesc pe şoferi să nu opteze pentru anvelope "la mâna a doua":
  • Vechimea anvelopelor
De cele mai multe ori, anvelopele "la mâna a doua" sunt fabricate cu mult timp în urmă. O anvelopă cu vechime peste cinci ani are probleme în ceea ce priveşte calitatea cauciului, care suferă un proces de "îmbătrânire" ce îi afectează elasticitatea, aderenţa şi performanţele în exploatare.
În Germania, de exemplu, anvelopele care au o vechime de peste trei ani, chiar dacă nu au fost folosite niciodată, sunt vândute la aproximativ jumătate din preţul celor de fabricaţie recentă.
  • Uzura anvelopelor
Dacă anvelopele sunt prea uzate sau sunt uzate în mod neuniform, acestea reduc considerabil performanţele pentru care au fost proiectate. Orice anvelopă cu profilul mai mic de 5 mm devine ineficientă.
  • Mici umflături ale anvelopelor
Acestea apar în urma unui şoc pe care l-a suferit anvelopa. În orice parte s-ar afla pe anvelopă, ele sunt periculoase, fiind şi locul care va ceda primul, în cazul unui viitor şoc. În cazul apariţiei acestor umflături, anvelopa trebuie schimbată. Exploatarea unui astfel de cauciuc, mai ales în condiţii de drum cu opriri rare şi la viteze ridicate, prezintă un risc ridicat de explozie a anvelopei, situaţie care conduce de obicei la accidente grave.
5. Brandurile "no name"
Fiecare producător şi furnizor de anvelope este obligat să ofere garanţie, aşadar, în principiu, şi cei ce oferă anvelope care nu sunt sub un brand anume ar trebui să asigure garanţie. Problema este timpul în care se rezolvă problemele de garanţie, reţeaua de parteneri care oferă aceste servicii pentru producătorii "no name" fiind una restrânsă şi greu accesibilă.
6. Atenţie la montarea anvelopelor
Un montaj de anvelope, inclusiv operaţia de echilibrare, costă în jur de 100 de lei, potrivit reprezentanţilor service-urilor. Aceştia spun că este dificil să ne putem da seama pe loc, cu "ochiul liber", dacă o anvelopă este montată corespunzător. Clientul poate doar să verifice dacă este respectat sensul de rotaţie a anvelopelor montate, în condiţiile în care există săgeţi indicatoare pe suprafaţa cauciucurilor. O montare incorectă sau neechilibrată a roţii produce vibraţii la nivelul întregii maşini, vibraţii care încep să se manifeste mai puternic la peste 50 km/oră.
Recomandari pentru circulaţia pe timp de iarnă
Pe timp de iarnă este recomandat ca şoferii să aibă în portbagajul maşinii următoarele:
- Lanţuri
- Lopăţică
- Un săculeţ de nisip
- Spray pentru dezgheţarea încuietorilor
- Cabluri de alimentare cu curent ( între două baterii auto )
- Un cablu de remorcare
- O pătură
sursa; gandul.info

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu