duminică, 3 aprilie 2011

Dilema săptămânii: iPad sau laptop?

Dilema săptămânii: iPad sau laptop?

27 martie 2011, 08:17 |  Autor: Florin Marin | 1512 afişări
Gadgetul lansat de Apple ameninţă supremaţia laptopului pe segmentul de calculatoare portabile. „Adevărul“ dedică din nou rubrica din această săptămână unui domeniu de care suntem cu toţii dependenţi: tehnologia informaţiei şi comunicaţie.
Da, tableta iPad 2 a fost lansată ieri în 25 de ţări, în România ajungând doar 80 de bucăţi. Aşteptarea virală a gadgetului arată că această serie de portabile a companiei Apple încă este privită de lumea IT şi de utilizatori ca un eveniment. Tableta de tip iPad nu a atins încă vârsta rutinei la care a ajuns laptopul, dar dezvoltările tehnologice se petrec cu o rapiditate uimitoare, iar acel moment nu pare să fie departe.

iPad-ul de la Apple a fost ales să facă opoziţie, în acest articol, laptopului nu din considerente publicitare, ci pentru că are cel mai mare rating în rândul consumatorilor. Probabil, va avea soarta Adidas, care a devenit un substantiv comun care defineşte încălţămintea cu care facem sport, mergem la serviciu şi chiar în club. iPad-ul şi laptop-ul fac parte din aceeaşi familie, dar sunt un fel de veri de gradul al patrulea.

Tableta este ca un fulg, comparativ cu laptopul, se manevrează uşor, permite accesul la internet prin Wi-Fi sau 3G. Poate fi folosită ca maşină de scris, pentru trimiterea de mesaje e-mail rapide, fără ataşamente. Suportă fişiere foto, video, precum şi cărţi electronice. Toate acestea se întâmplă prin apăsarea unor taste imaginare de pe ecran, un lucru de neconceput în anii trecuţi, dacă ne gândim câtă grijă aveam să nu se păteze monitorul PC-ului sau display-ul alb-negru al telefonului.

„Bătrânul" laptop - bătrân, pentru că şi-a pierdut insigna strălucitoare de gadget de mult timp - nu mai are nevoie de nicio prezentare. Este o variantă mobilă a PC-ului, purtată în excursii, călătorii de afaceri sau la serviciu, unde înlocuieşte computerul de pe birou. Să ai un laptop cu tine înseamnă să poţi beneficia de toate facilităţile pe care ţi le oferă un PC şi pe care un iPad nu vrea să le aibă.

Se disting astfel două tipologii: utilizatorii de tabletă - duc o viaţă activă, comunică rapid şi mai puţin consistent; utilizatorii de laptop - duc o viaţă la fel de activă şi comunică la aceeaşi viteză, dar preferă tihna în faţa „cutiei cu capac". 

„Sunt un prieten intim şi discret al iPad-ului"
Andreea Paul Vass (32 de ani) este consilier personal al premierului şi lector universitar. După cum precizează şi pe blogul personal, este o fire curioasă, dinamică şi îi place lucrul bine făcut. Aceste trei sumare caracteristici au ceva din portretul-robot al unui împătimit al gadgeturilor. Ceea ce şi este. „Sunt un mare fan al gadgeturilor, pentru că îmi fac viaţa mai uşoară, atât pentru activităţile pe care le am ca lector universitar, cât şi în ceea ce fac la Guvern. Ultimul gadget este un iPad. L-am primit cadou anul trecut, de Moş Nicolae, de la soţul meu ", spune Andreea Paul Vass.

După cum mărturiseşte, s-au împrietenit foarte bine „de la prima atingere" şi, aşa cum se întâmplă cu sentimentele trainice, este convinsă că „va fi o relaţie pe termen lung". O dimineaţă cu iPad pentru Andreea Paul Vass înseamnă mai întâi o lectură a presei: „Îl port cu mine la orice întâlnire, îmi fac diverse note cu ajutorul lui, pe care le transmit rapid prin e-mail fie pentru înştiinţare, fie pentru verificarea informaţiilor".

Ca orice persoană activă, consilierul Andreea Paul Vass este mereu sub presiunea timpului: „Nu mă plâng că mi-ar lipsi ceva de pe acest dispozitiv. Am timpul bătut în piuneze, nu-mi pot permite cărţi electronice sau jocuri. La drumurile lungi e perfect şi este bine că pot scrie foarte repede. Dezaprob în totalitate scrierea mesajelor pe telefon", mai spune ea, cu precizarea că nu vrea să fie un vehicul de imagine al iPad-ului, întrucât este doar „un prieten intim şi discret" al acestuia. 

„Am nevoie de un spaţiu de stocare mare"
Un utilizator de laptop nu este greu de identificat, iar pe unul dintre cei mai activi i-am găsit chiar în redacţia ziarului nostru. Ovidiu Nahoi este redactor-şef al „Adevărul Europa". De când a fost deschis biroul extern de la Bruxelles, colegul nostru ajunge mai rar la Bucureşti. Zilele trecute a fost ca altădată printre noi,  în redacţie, dar nu în vacanţă, ci ocupat cu dezbaterile din studioul Adevărul TV.

Ovidiu Nahoi nu se desparte de laptop. „Lucrez pe laptop de mult timp. Acesta pe care îl am acum este achiziţionat în urmă cu doi ani. Sunt mulţumit de el. Ah, dacă îmi amintesc bine, primul laptop personal mi l-am achiziţionat parcă prin 2008.

Înainte am lucrat şi pe cele din redacţie", mărturiseşte Ovidiu. Veşti mai bune sau mai puţin bune vin permanent dinspre inimile administrative ale comunităţii europene, ceea ce ne-a făcut să ne gândim dacă Ovidiu Nahoi nu are secrete în laptopul său: „Ba da, am secrete. Cel mai mare este o hartă a STIB, corespondentul RATB de la Bruxelles".

Singura nemulţumire a sa în legătură cu laptopul este touch-pad-ul: „Trebuie să mărturisesc că nu mă înţeleg foarte bine cu suprafaţa care ţine loc de mouse. O ating cu degetele şi îmi sare cursorul când scriu. Normal că m-am obişnuit, dar greu. Îl folosesc cel mai mult să scriu, citesc pe internet.

Pe cel de acasă îl foloseşte băieţelul meu, când vine pe la Bruxelles, să se uite la desenele animate cu Jim Jam". Jurnalistul nu îşi doreşte iPad: „Am nevoie de multe aplicaţii, de spaţiu mare de stocare. Lucrez cu fişiere audio, video şi nu pot folosi iPad". 
sursa; gazeta de sud

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu