vineri, 8 iulie 2011

Marketingul afiliat și-a dat drumul și în România. Comerţul online crește cu 18% în S1

 Marketingul afiliat și-a dat drumul și în România. Comerţul online crește cu 18% în S1
Marketingul afiliat și-a dat drumul și în România. Comerţul online crește cu 18% în S1 Așa cum în mod repetat spunem aici, pe BC, comerţul online se află pe un trend puternic ascendent și ne pregătim de o explozie pe această zonă. Încă un agrument, pe cifre: alocăm tot mai mulţi bani pentru cumpărăturile online. O arată atât datele procesatorilor de plăţi, încasările magazinelor online și ale platformelor de marketing afiliat (intermedieri de vânzări).
În prima jumătate a acestui s-au cheltuit 6,44 milioane lei (fără TVA) numai prin intermediul 2Parale – cea mai mare reţea de afiliere din România – de aproape patru ori mai mult decât în perioada similară a lui 2010. De asemenea, volumul plăţilor online a ajuns la nivelul de 80,5 milioane de euro în primele 6 luni ale anului, în creștere cu 18% faţă de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul tranzacţiilor a cunoscut o creștere ușoară, de 8%, înregistrându-se aproape 1,3 milioane de tranzacţii, conform statisticilor Romcard.
Platforma ePayment a procesat peste 1 milion de tranzacţii cu un volum de 71,2 milioane de euro, numărul persoanelor care au ales să plătească online prin ePayment crescând cu 10% faţă de acceași perioadă a anului trecut.
Plăţile online sunt dominate în continuare de comenzile pentru achiziţionarea de pachete turistice și bilete de avion, plata facturilor la utilităţi, servicii și telecomunicaţii.
Spre deosebire de media de creștere a întregii pieţe, în primele 6 luni, au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la conţinut, hosting, asigurări etc.) a înregistrat o creștere de 63% a numărului de tranzacţii faţă de aceeași perioadă a anului trecut, vânzările pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vânzării de flori a crescut cu 28%, iar cărţile cu 26%. Se remarcă de asemenea sectorul ONG, tot mai multe organizaţii neguvernamentale introducând opţiunea de donaţii online, fapt ce a dus la o creștere de 27% a numărului acestora.
Daniel Nicolescu, CEO ePayment
Daniel Nicolescu, CEO ePayment
„Dacă până acum vorbeam de creșteri în special în domeniile «vedetă» ale industriei, evoluţia înregistrată de segmente precum cel social, de flori, cărţi, cadouri arată că utilizatorii apelează la plata online pentru cumpărături uzuale, de zi cu zi. Este un semn bun pe care ni-l transmite piaţa, iar această direcţie trebuie susţinută și încurajată de toţi jucătorii din industrie”, spune Daniel Nicolescu, CEO ePayment, PayU Group.
Potrivit raportului realizat pe activitatea 2Parale din primele șase luni ale anului, cheltuim mai mulţi bani la o singură tranzacţie online. Dacă în prima jumătate a lui 2010 peste jumătate dintre comenzile online nu depășeau valoarea  de 100 lei (fără TVA), anul acesta doar 40% dintre tranzacţii sunt mai mici de 100 lei (fără TVA). Proporţia cumpărăturilor care trec de valoarea de 400 lei a rămas aceeași în ultimul an.
Valoarea medie a unei comenzi prin această reţea a crescut cu peste o treime faţă de anul trecut, până la 233 lei (fără TVA), dacă nu ţinem cont de tranzacţiile efectuate pe site-urile de reduceri colective.
Dorin Boerescu, CEO 2Parale
Dorin Boerescu, CEO 2Parale
„Încrederea românilor în comerţul online a crescut semnificativ în acest an. O dovedesc atât creșterea valorii medii a unei tranzacţii, cât și numărul vânzărilor online, aflat într-o creștere accelerată. Suntem extrem de optimiști pentru evoluţia pieţei în următorii ani și ne menţinem estimarea anterioară privind depășirea în acest an a pragului de 1 milion de cumpărători online în România”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Parale.
Cea mai mare vânzare efectuată prin 2Parale în primul semestru a depășit valoarea de 35.600 lei (fără TVA), tranzacţie efectuată pe segmentul IT&C. Afiliatul care a generat această vânzare a câștigat un comision de 381 lei. Pentru produsele IT&C, cei mai mulţi bani per vânzare s-au cheltuit în luna mai, când valoarea medie a unei comenzi a fost de peste 800 lei (fără TVA).
În categoria fashion, cea mai mare tranzacţie se ridică la peste 7.100 lei (fără TVA), ceea ce înseamnă un câștig de 572 lei pentru afiliatul care a generat-o. Cei mai mulţi bani pentru achiziţionarea produselor fashion s-au alocat în luna aprilie, cu o medie de 209 lei (fără TVA).
Fashion și IT&C sunt de altfel cele mai atractive segmente pentru cumpărătorii online, în 2Parale. În creștere faţă de anul trecut sunt și produsele pentru copii și cărţile.
Cea mai rapidă și semnificativă ascensiune o au însă site-urile de reduceri colective, al căror număr de vânzări a crescut de aproape șapte ori de la începutul anului. De altfel, 2Parale a și lansat un program de afiliere dedicat site-urilor de reduceri colective, împreună cu site-ul CautaReduceri.ro .
Cele mai multe cumpărături se fac în zilele de joi și vineri, spre deosebire de anul trecut când erau preferate zilele de marţi și miercuri. Cel mai mare flux de cumpărături se înregistrează în intervalul orar 10:00-16:00, cu un vârf și după ora 22.00.
La nivelul întregii pieţe lucrurile stau aproximativ la fel. Lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii au fost: mai – cu 186.000 de tranzacţii și, surprinzător, ianuarie, tradiţional luna cea mai slabă – cu 183.000 de tranzacţii, ambele fiind luni în care ePayment, în parteneriat cu MasterCard, a derulat campanii de încurajare a plăţilor online și de fidelizare a utilizatorilor.
„Dacă în urmă cu 2-3 ani asistam la evoluţii spectaculoase ale pieţei, de minim 50%, ne dăm seama, după ritmul de creștere mai redus, că, și în România, industria comerţului electronic a intrat în etapa de maturizare. Piaţa va mai crește cu siguranţă, însă ritmul este dictat acum de diversitatea produselor, a metodelor de plată și de serviciile pe care jucătorii din industrie le dezvoltă pentru a atrage și a reţine utilizatori“, completează Marin Mitroi, Director General Romcard.
Pentru a doua jumătate a anului, ePayment își menţine estimările de la începutul anului, piaţa comerţului electronic cu plata online urmând să depășească valoarea de 160 milioane de euro.

Autor: Businesscover.ro
Sursa: www.businesscover.ro  Vineri, 8 Iulie 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu