miercuri, 24 iulie 2013

NU MAI PO?I FI ANONIM: Magazinele se transformă în mici agenţi secreţi
NU MAI PO?I FI ANONIM: Magazinele se transformă în mici agenţi secreţi
Un nou software de recunoaștere facială începe să fie implementat în magazinele retailerilor pentru ca angajaţii să recunoască celebrităţile care le trec pragul.
Compania britanică de soluţii informatice NEC furnizează deja asemenea programe pentru firme de securitate, care le folosesc pentru a identificarea teroriștilor și criminalilor. Tehnologia funcţionează prin analizarea unor imagini filmate din care sunt selectate doar feţele oamenilor. Programul face niște măsurători pentru a crea un cod numeric, cunoscut sub numele de „șablon facial“, și verifica acest cod într-o bază de date.
În cazul retailerilor, baza de date cuprinde feţele celebrităţilor sau ale clienţilor valoroși, potrivit Sunday Times. Dacă o faţă este găsită în baza de date, programul trimite un mesaj de alertă angajaţilor magazinului prin computer, iPad sau smartphone, furnizându-le detalii precum mărimea hainelor, cumpărăturile favorite sau istoricul achiziţiilor clientului.
Programul funcţionează chiar dacă clienţii poartă ochelari de soare, pălării sau eșarfe. Teste recente au arătat că părul facial, îmbătrânirea sau schimbările de greutate sau de culoare a părului nu afectează acurateţea sistemului de identificare.

Deocamdată, noua tehnologie este testată în 12 magazine și hoteluri, a căror nume și locaţie sunt ţinute secret, din America, Marea Britanie și Orientul Îndepărtat.

Manolo Almagro, vicepreședintele pe probleme digitale al agenţiei de retail TPN Inc., spune că tehnologia nu este nouă, ci doar o versiune mai sofisticată a Google Images, care permite utilizatorilor să găsească fotografii similare cu alte imagini. Dar, spune acesta, recunoașterea facială calcă pe un teritoriu periculos – Google a fost nevoit să renunţe la programul de recunoaștere facială din Google Glass din cauza îngrijorărilor legate de violarea intimităţii.

Când retailerul de îmbrăcăminte Nordstrom a dezvăluit că urmărește clienţii prin intermediul semnalului Wi-Fi al telefoanelor, lanţul de magazine a fost pus cu spatele la zid și a trebuit să oprească această practică. Retailerii jonglează între preocupările privind violarea intimităţii clienţilor și dorinţa de a-și crește veniturile prin marketing analitic.

Chris de Silva, vicepreședintele pe soluţii IT al NEC, spune că s-a confruntat cu îngrijorări privitoare la violarea intimităţii, dar a constatat că majoritatea clienţilor importanţi sunt „chiar bucuroși să își pună la dispoziţie informaţiile, deoarece vor servicii mai rapide și personalizate“.


Autor: Capital
Sursa: www.capital.ro  Marti, 23 Iulie 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu