miercuri, 24 iulie 2013

Spionul din buzunar: Ce date personale vitale culeg aplicatiile gratuite de pe mobil
 Spionul din buzunar: Ce date personale vitale culeg aplicatiile gratuite de pe mobil Aplicatiile sunt la fel de invazive si de curioase indiferent daca ruleaza pe terminale cu Android sau pe cele cu iOS, iar conceptia potrivit careia un sistem de operare ar fi mai sigur decat altul este gresita, avand in vedere ca utilizatorul "plateste" cu informatiile personale.

Astfel, ecosistemul aplicatiilor gratuite pentru terminalele mobile este gratuit pentru utilizator, dar este monetizat intens de dezvoltator, releva un studiu derulat de Bitdefender pe parcursul a mai bine de un an de cercetare, timp in care au fost analizate 314.474 aplicatii de Android si 207.873 aplicatii de iOS, remis Ziare.com.

"Cu alte cuvinte, o functie devine gratuita doar dupa ce utilizatorul a "platit-o" cu datele sale confidentiale. Iar situatia devine si mai neplacuta atunci cand plata respectivei aplicatii nu opreste fluxul de informatii extrase despre utilizator si nici nu sterge informatiile care au fost deja sustrase de pe terminal", se mai arata in studiu.

Localizarea utilizatorului este un aspect important in cazul ambelor platforme, Android sau iOS, intrucat ea este adesea solicitata de furnizorii de publicitate prin cadre ce urmaresc obiceiurile de consum.
Analiza scoate la iveala faptul ca 45,4% dintre aplicatiile de iOS au posibilitatea sa localizeze utilizatorii, chiar daca nu fac asta in mod explicit. Spre comparatie, doar 34,5% dintre aplicatiile de Android analizate au aceasta capacitate.

Lista de contacte a utilizatorului poate fi citita de 7,6% dintre aplicatiile de Android, in timp ce aplicatiile iOS sunt ceva mai curioase, intrucat 18,9% dintre cele analizate sunt tehnic capabile sa faca asta.
Unele dintre cele mai importante informatii pentru o companie de publicitate sunt adresele de email si numarul unic de identificare a terminalelor (IMEI). Aceste date pot fi distribuite unor terte parti si pot fi folosite, de exemplu, pentru a trimite consumatorilor reclame adaptate in functie de comportamentul lor, potrivit unui raport recent al Federal Trade Commission.

Aproximativ 14,5% dintre aplicatiile de Android pot transmite mai departe ID-ul dispozitivului si 5,7% dintre ele pot furniza emailul.

Numerele de telefon reprezinta legatura dintre persoana fizica si identitatea sa virtuala si permit corelarea informatiilor despre comportamentul utilizatorului in cadrul aplicatiei si posibilitatea de a lega aceste informatii de persoana careia ii apartin prin intermediul numelui si prenumelui.
Aproximativ 8,8% dintre aplicatiile de Android analizate pot transmite numerele de telefon ale utilizatorilor catre agentii de publicitate terte.

"Un vechi proverb spune ca daca nu platesti pentru un produs, atunci tu esti produsul vandut. Reclamele pe mobil se integreaza in terminal, nu ruleaza in browser izolate de alte aplicatii. Pe mobil, sistemele de afisare a reclamelor pot afla obiceiurile de comunicare ale utilizatorului, prietenii, contactele prietenilor, locatia si - mai frecvent - toate acestea in acelasi timp. Asta le transforma in echivalentul modern al programelor spion instalate in terminalul folosit pe tot parcursul zilei", a declarat Catalin Cosoi, Chief Security Strategist la Bitdefender.
 


Autor: Ziare.com
Sursa: www.ziare.com  Miercuri, 10 Iulie 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu