sâmbătă, 2 august 2014

Ai ramas fara Internet, cablu TV sau retea de telefonie? Cum poti primi despagubiri
 Ai ramas fara Internet, cablu TV sau retea de telefonie? Cum poti primi despagubiri Desi suntem in era tehnologiei, exista momente cand ne "pica" Internetul, cablul TV sau reteaua de telefonie mobila. Insa ce este de facut in aceste cazuri?
"In situatiile in care au loc incidente cu impact semnificativ care afecteaza integritatea si securitatea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice, utilizatorul final poate experimenta, de exemplu, pierderi de semnal in cazul telefoniei mobile sau intreruperea conexiunii de Internet ori a semnalului TV.

Pentru remediere, utilizatorii trebuie sa se adreseze direct furnizorului de servicii, iar in cazul in care este depasita durata de rezolvare prevazuta in contract, utilizatorii pot solicita furnizorului despagubiri, potrivit prevederilor din contract", a precizat presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), Marius Catalin Marinescu, pentru Ziare.com.

De regula, aceste despagubiri sunt acordate prin reducerea costului abonamentului proportional cu timpul in care nu a functionat serviciul.

"Incepand cu anul 2009, ANCOM le-a impus furnizorilor de telefonie obligatia de a pune la dispozitia utilizatorilor procedura de solutionare a reclamatiilor, odata cu incheierea contractului", a adaugat seful institutiei.

In cazul in care nu sunt multumiti de raspunsul furnizorului, utilizatorii pot sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

Cate incidente au fost anul trecut
Potrivit unui raport recent al ANCOM, 253 de incidente cu impact semnificativ au afectat in anul 2013 securitatea si integritatea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice.

Cele mai multe conexiuni afectate de aceste incidente au fost:

- telefonie mobila (aproape 10 milioane de conexiuni afectate),

- serviciile de internet mobil (peste 7,5 milioane),

- serviciile de telefonie fixa (peste 2,3 milioane),

- Internet fix si retransmisia programelor audiovizuale (mai putin de 1 milion).

Potrivit datelor raportate de furnizori catre ANCOM, un incident cu impact semnificativ a afectat in medie aproximativ 80.000 de conexiuni, iar 80% dintre incidente au fost descoperite in momentul producerii lor. Incidentul mediu a durat 5 ore, in timp ce durata totala a incidentelor raportate pe anul 2013 este de 1.218 ore.

Aproape 40% dintre incidente au avut cauze interne furnizorilor de comunicatii (erori de sistem software sau hardware, erori umane generate de configurarea si operarea gresita a echipamentelor), majoritatea de peste 60% fiind insa determinate de factori externi (intreruperea alimentarii cu energie electrica sau sectionarea accidentala a fibrei optice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.), se arata in raport.

"Desi erorile de sistem si actiunea unor terte parti sunt responsabile pentru cele mai multe incidente raportate la nivelul anului 2013 (75%), incidentele cu cea mai mare durata de rezolvare au fost provocate de fenomene naturale si actiuni rau-intentionate", au punctat cei de la ANCOM.

Incidentele ar fi putut impiedica sau perturba apelurile la 112
ANCOM avertizeaza ca 89% dintre incidentele raportate ar fi putut impiedica sau perturba apelurile de urgenta la numarul 112, dat fiind ca cele mai multe dintre incidentele din 2013 au vizat serviciile de telefonie mobila.

"Totusi, utilizatorii au putut apela numarul unic pentru apeluri de urgenta pentru ca apelurile au fost preluate de alte statii de baza din retea, neafectate de incident sau de un alt furnizor de telefonie mobila cu acoperire in zona, astfel incat nu au fost inregistrate probleme in acest domeniu", au aratat reprezentantii institutiei.

Raportul ANCOM a fost realizat pe baza informatiilor raportate de furnizori pentru anul 2013.


Autor: Ziare.com
Sursa: www.ziare.com  Joi, 31 Iulie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu